Prawda i mity o przewodach zap這nowych

  1. Najlepsze s silikonowe przewody zap這nowe.
     
    NIEPRAWDA! W porównaniu do nowoczesnych termoplastów opracowanych w ci庵u ostatnich lat, izolacja silikonowa ma wiele mankamentów. Silikon nale篡 do materiaów najtrudniej poddaj帷ych si powtórnemu przerobowi (recyklingowi). Jest s豉bszy pod wzgl璠em wytrzyma這軼i mechanicznej. To dlatego w豉郾ie przewody silikonowe s zbrojone siatk z wókna szklanego lub nylonu oraz zazwyczaj umieszczane w specjalnych listwach maj帷ych chroni je przed uszkodzeniem. Listwy te pe軟i tak瞠 inn rol. Otó dodatkowo os豉niaj wi您k kabli przed gryzoniami, bo przynajmniej dla niektórych zwierz徠ek silikon nie wiedzie czemu stanowi przysmak.
     
  2. Klasy przewodów (A, B, C, D, E, F) to klasy jako軼iowe.
     
    NIEPRAWDA! Wed逝g normy ISO 3808 s to klasy odporno軼i temperaturowej,
    A - odpowiada najni窺zej odporno軼i temperaturowej, F - najwy窺zej. Jako嗆 i odporno嗆 temperaturowa to dwie ró積e rzeczy. Przewody mog by bardzo wysokiej jako軼i i jednocze郾ie odpowiada standardom klasy C lub D, a nie E lub F.
       
  3. Przewody silikonowe kasy E, F to najwy窺zej jako軼i kable.
     
    NIEPRAWDA! S to przewody, których izolacja jest odporna na wysokie temperatury (-40 oC do +250 oC). Klasa odporno軼i temperaturowej nie mo瞠 by uto窺amiana z jako軼i kabla. Jest to jeden z mniej znacz帷ych elementów wp造waj帷ych na jako嗆 przewodu. Istniej firmy, które oznaczaj przewody jako klasa G. Stanowi to jedynie chwyt marketingowy, gdy takiej klasy nie ma w normach.
     
  4. 字ednica zewn皻rzna przewodu nie ma wp造wu na lepsz lub gorsz izolacj lub przewodnictwo.
     
    NIEPRAWDA! Pomimo ca貫go post瘼u techniki prawa fizyki pozostaj bowiem niezmienne i grubsza warstwa tego samego tworzywa jest zawsze odporniejsza na przebicie elektryczne ni cie雟za. Trzeba jednak zdawa sobie spraw, 瞠 w豉sno軼i izolacyjne poszczególnych materiaów bywaj ró積e, wi璚 nie nale篡 z góry odrzuca przewodów o mniejszej 鈔ednicy.
     
    Prawid這wo wykonane mog równie spe軟ia wymagania producentów samochodów. Zreszt gdyby by這 inaczej, wszyscy nadal stosowaliby przewody 7-milimetrowe i 瘸den by nie si璕a po 5 - milimetrowe. Inna sprawa, 瞠 te cienkie zwykle prowadzone s w dodatkowych listwach z tworzyw sztucznych chroni帷ych je przed czynnikami zewn皻rznymi oraz kontaktem z metalowymi cz窷ciami silnika.
     
  5. Do silników zasilanych p造nnym gazem nale篡 zak豉da przewody o wi瘯szej odporno軼i temperaturowej.
     
    NIEPRAWDA! Z pewno軼i to nie zaszkodzi, ale te nie pomo瞠. Spalaniu gazu co prawda rzeczywi軼ie towarzyszy wy窺za temperatura, lecz skutki tego poza wn皻rzem cylindra s ma這 odczuwalne. G這wica w pobli簑 鈍iec i same 鈍iece nagrzewaj si bowiem do temperatury o ok. 5oC wy窺zej ni przy zasilaniu benzyn, co dla dobrych przewodów nie ma wi瘯szego znaczenia.
     
    Bardzo istotne jest natomiast, by przewody zap這nowe nie powodowa造 zbyt du瞠go spadku napi璚ia. A to z tego wzgl璠u, 瞠 jego warto嗆 na elektrodach 鈍iec musi by w przypadku gazu wyra幡ie wy窺za ni przy benzynie, by dosz這 do przeskoku iskry. Dlatego przewody o rdzeniu oporowym (w璕lowym) cechuj帷e si oporem powy瞠j 7 KΩ/m s odradzane przez wielu producentów samochodów do aut z instalacj LPG lub CNG.
Wpisz interesuj帷 Ci fraz,
aby przeszuka zawarto嗆 serwisu:
 
 
 
realizacja e-solution © 2007